Kategoriler

8 Haziran 2014 Pazar

Elio Vittorini ~ Kırmızı Karanfil

       Merhabalar, Nasılsınız? Ben fazlasıyla yorgun ve biraz da bunalmış durumdayım. Bu nedenle de yokum bir süredir. Blog dünyasında olmadığım neyse de kitap dünyasında da yokum şu sıralar. "Yorgunum ey halkım, unutma bizi" modumdan çıkamıyorum. Çıkarılmam da şu sıra söz konusu değil ne yazık ki. Söylenmeden bir post yazayım demiştim sayfayı açarken, gördüğünüz gibi hiç de söylenmeden devam ediyorum...

     Elimde yorumlanmayı bekleyen kitaplar dolu ve azmettim yorumlayacağım.Bu kitaplardan biri de Vittorini'nin Kırmızı Karanfil'i. Bilmiyorum cehaletime mi verirsiniz, ben Vittorini'yi hiç duymamıştım. Sevgili Pinuccia Okuma Şenliği'ne "Adında çiçek ismi geçen kitap" kategorisi koymasa sanırım yine duymayacaktım. Bir şey kaybeder miydim, işte buna pek emin değilim. Zira bu kitap, mükemmel bir temanın mükemmel bir şekilde harcanması olarak özetlenebilir benim için.

        Teması mükemmel diyorum çünkü, Mussolini'ni iktidarının ilk günlerine, Faşizmin yıkıcılığına değiniyor kitap. Bunu 16 yaşında bir çocuğun dünyasında gezinirken aktarıyor okuyucuya.Mükemmel bir şekilde harcanması ise bu temanın açılmamasından kaynaklanıyor. 

        Genç bir çocuğun ailesiyle yaşadığı kuşak çatışması, ilk aşkı, cinselliği tanıması, siyasi fikirler arasında boğulmasını böyle tarihi bir arka planda anlatıyor okura Vittorini. Bu konuların birbiriyle bir bütün olmamasından çok, kendi içinde bile bağdaştırılmaması da kitabın heba olmasına neden oldu gözümde. Kitabı okurken sanki üzerinde sayfalarca yazılacak bir kitabın taslağını okur gibi hissettim kendimi. Olaylar, olgular geliştirilmeden öylece aktarılmış. Basım evinin Can Yayınları olması, çevirmenin İpek Çalışlar olması da durumun basımdan kaynaklanıp kaynaklanmadığını sorgulamamı engelliyor. Bir kafa karışıklığı sırasında yazılmış gibi geliyor kitap bana. Bu yüzden sevmedim, sevemedim bu kitabı ben. Ama siz yine de bir deneyin. Sevebilen birileriyle bu kitabı tartışmayı çok isterim.

Yayınevi: Can Yayınları

Sayfa Sayısı: 203 Sayfa

Kitaplı ve Keyifli Günler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder