Kategoriler

28 Aralık 2013 Cumartesi

John Green ~ Aynı Yıldızın Altında

        Aynı Yıldızın Altında kitabını bir çok blogda görmüş, bloggerların övgüleriyle merak salmıştım. Ancak elim varıp da almamıştım kitaplığımda bekleyen kitaplarımı aldatmamak adına. Köşedeki sahafta, ki kendisi en güncel kitapçılara taş çıkarıyor, iş dönüşü görünce dayanamadım, aldım. Kış Okuma Şenliği'nin sahaftan alınmış bir kitap okuyanlara kategorisi için seçtiğim Aynı Yıldızın Altında'yı ben de çok sevdim bir çok blogger gibi.

        Erkek bir yazarın genç kız diline ve duygularına hakim olması her zaman takdir edicidir benim için. Seçtiği kanser konusu, ölüm üzerine enteresan yaklaşımları ve kanser hastaları konusundaki çarpıcı düşünceleriyle çok sevdirdi, bir o kadar da düşündürdü John Green. 

        Genelde gençlik romanları mükemmel romantizmi ve sürreal karakterleriyle, bana bir kurgu okuduğumu her sayfada hatırlatır durur. Bu da kitapta kaybolmama engel olur. John Green'in kalemiyse bunlara baştan savaş açtığını belli ediyor. Karakterler gerçek, acılar gerçek, düşünceler gerçek; her ne kadar kitap kurgu olsa bile..  Gerçekci bir yaklaşımla yazacağım diye ant içmiş ve okuru gerçeklikle başbaşa bırakmış sanki. Komedisini de, romantizmini de, hüznünü de bu yüzden doruklarda yaşatıyor okura John Green. 

          Eğlendiren metaforları ve dialoglarıyla, kafa dağıtıcı, düşündürücü, hoş bir kitap okumak isteyenlere tavsiyedir.


                                            "Acı hissedilmeyi talep eder."

 Kitaplı ve Keyifli Günler..


2 yorum:

  1. bir çok insanın elinde görüyorum okulda, sanırım okunmaklık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edebi niteliği çok fazla yok. Ama deneyimlenebilecek bir kitap. Seveceğini düşünüyorum.

      Sil