Kategoriler

21 Temmuz 2013 Pazar

Sabahattin Ali ~İçimizdeki Şeytan

       Okuma Şenliği Yaz 2013 etkinliği için okuduğum 2. kitap İçimizdeki Şeytan. İçimizdeki Şeytan'la birlikte Sabahattin Ali'nin bütün romanlarını da bitirmiş oldum böylece. Uzun zamandır beni bu kadar etkileyen bir son okumamıştım.

       Yoksulluğu, idealleri, iradeyi fazlasıyla sorgulayıp; insanın içindeki kötülükleri, güçsüzlükleri "İçindeki Şeytan"a yorarak, kendini temize çıkarma çabasını oldukça güzel inceliyor Sabahattin Ali. Bir de aşkın nelerle mücadele edebileceğine, neleri tolare edebileceğine örnek bir kitap İçimizdeki Şeytan. 

      Ömer'in ve Macide'nin güçlü aşklarını ve bu aşkın Ömer'in içindeki iradesizlik şeytanıyla mücadelesini okuyoruz. Psikolojik yönü son sayfasına kadar ağır basan; sıkmadan, yormadan düzeni ve bireyi sorgulayan muhteşem bir kitap İçimizdeki Şeytan.

       Ömer'in Macide'ye duyduğu aşkı anlattığı sayfalar öyle etkileyiciydi ki, her bir satırını not alıp, buraya yazmak istedim. Ömer'in enteresan ruh halleriyle Macide'nin mücadele edişine hayranlık duymadan da edemedim ( Yer yer Ömer'e kin güttüğümü belirtmeliyim).

      Daha en başından garip bulduğum Ömer'in, olgunluğuna hayran olduğum Macide'nin ve muallim Bedri'nin hikayelerini seveceğinize eminim.

      "İyilik demek kimseye kötülüğü dokunmamak değil, kötülük yapacak cevheri içinde taşımamak demektir."

      "Birbirimize rastlamadan evvelki hayatımız sahiden birbirimizi aramaktan başka bir şey değilmiş. Ne aradığımızı bilmeden aramak... Şimdi içim rahat, aradığını bulan ve başka bir şey istemeyen biri gibi sükunet içindeyim. Dünyada bundan daha büyük bir saadet olur mu?"

      "İnsanların en zayıf tarafları, sormadan, araştırmadan, düşünmeden, kafalarını patlatmadan inanmak hususundaki hayret verici temayülleridir. Dünyadaki yalancı peygamberleri yetiştirmek ve beslemek için en iyi gübre, işte bu bilmeden inanmak için çırpınan kalabalıktır."

Kitaplı ve Keyifli Günler Dilerim..

10 yorum:

  1. Psikolojik yönü ağır kitapları seviyorum ne de güzel yorumlamışsın cnm ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım tam senlik kitap :))

      Sil
  2. ben de çok yeni bitirdim bu kitabı, Kürk Mantolu MAdonna veya Kuyucaklı Yusuf kadar etkili, derin bir romandı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırada öyküleri var. Onları da çok merak ediyorum.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Ömer karakteri hakkında aynı görüşlere sahibiz, kitapla ilgili düşüncelerime linkten ulaşabilirsiniz.
    http://kianadan-notlar.blogspot.com/2013/03/icimizdeki-seytan-sabahattin-ali.html


    Sabahattin Ali'nin Değirmen öyküsünü okumanızı öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuza baktım, yeni ve güzel bir blogla da tanışmış oldum:) Sabahattin Ali'nin kitaplarını sene boyunca bitirmek istiyorum. Önce Sırça Köşk'ü okuyacaktım ama Değirmen'le başlayabilirim öneriniz üzerine. Sevgiler

      Sil
  5. Geçen yaz okumuştum Sabahattin Ali'nin bu eserini. Yazarın diger romanlarını da tıpkı bu roman gibi büyük bir hayranlıkla okumuştum. Her romanında kendimden bir şeyler buluyorum Sabahattin Ali'nin. İçimizdeki Şeytan'da insanın iradesizliğini gözler önüne sererken bir yandan da dönemin aydınlarını topa tutuyor. Herkes okumalı bence.Bu arada kitap hakkındaki yorumlarınızı da beğeniyle okudum. Biraz çok konuştum galiba, sağlıcakla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için:) Sabahattin Ali'nin kalemi üzerine saatlerce konuşmak isterim aslında. Kitap kahramanı gibi duran ama sanki kendimden bir şeyler bulduğum, çevremden biriymiş gibi ete kemiğe büründürebildiğim karakterler yaratmış kitaplarında Sabahattin Ali. Her kitabından bir ders alıp, her bitirdiğim kitabını onun en güzel eseri bu diye çevremdekilere okutmaya çalışıyorum:)Sevgiler

      Sil
    2. Sabahattin Ali'nin insan üzerine yaptığı psikolojik tahliller o kadar başarılı ki söylediğiniz gibi sanki çevremizdeki insanları anlatmış izlenimi uyandırıyor bende de. Üzerine saatlerce konuşsak da bıkmayacağım sıkılmayacağım ve sohbet esnasında bol miktarda çay tüketebileceğim bir yazar Sabahattin Ali :) Sabahattin Ali'nin öyküleri hakkındaki değerlendirmelerinizi de merakla bekliyor olacağım,sağlıcakla :)

      Sil