Kategoriler

16 Temmuz 2013 Salı

Agatha Cristie ~ On Küçük Zenci

      Yazar Ayları etkinliğinde bu ayki yazarımızın Agatha Cristie olduğundan bahsetmiştim. (Kimler neler okumuş/ okuyacakmış öğrenmek için buraya bakabilirsiniz.) Ben de etkinlik için annemin kitaplığında bulduğum On Küçük Zenci'yi seçtim. Kitap konusunda araştırma yapmadan başlamak istemedim ama spoiler veren bir siteye denk gelirim, hevesim kaçar diye de vikitap'taki ortalama puanına bakıp başladım okumaya. Vee bayıldım Agatha'ya. Agatha Cristie'yle yeni tanıştığım için biraz mahçubum doğrusu. 

     Bu kitabında da (araştırdıklarımdan yola çıkarak söylüyorum) çok fazla karakter vardı ve bu kadar çok karakter olmasına rağmen her birine eşit ölçüde ilgi, alaka göstermiş yazar. Bu yönüyle de daha kitabın başında beni fethetti. 

     Birbirini tanımayan 8 kişinin farklı görevlerle kiralanıp Zenci Adası'na çağrılmasıyla başlıyor hikayemiz. Gizemli katilimiz Mr. Owen'ın 10 kişiyi( 8+2 uşak) bu adaya toplamasının sebebiyse yargıyı kendi usulünde çözmektir. 

"On küçük zenci kardeş yemeğe başladılar,
  Biri tıkanıverdi, geriye dokuz kaldı.
  Dokuz küçük zenci kardeş gece çok geç yattılar,
  Biri uyanamadı, geriye sekiz kaldı.
  Sekiz küçük zenci kardeş gezintiye çıktılar,
  Biri eve dönmedi, geriye yedi kaldı.
  Yedi küçük zenci kardeş gidip odun kestiler,
  Biri kendini kesti, geriye altı kaldı.
  Altı küçük zenci kardeş kovanla oynadılar,
  Birini arı soktu, geriye beş kaldı.
  Beş küçük zenci kardeş Hukuk'a yazıldılar,
  Biri yargıç oldu, geriye dört kaldı.
  Dört küçük zenci kardeş denize açıldılar,
  Birini balık yuttu, geriye üç kaldı.
  Üç küçük zenci kardeş kafesleri gezdiler,
  Birini ayı kaptı, geriye iki kaldı.
  İki küçük zenci kardeş güneşte çok kaldılar,
  Birini güneş çarptı, geriye biri kaldı.
  Son küçük zenci kardeş tek başına sıkıldı,
  Gidip kendini astı, geriye kimse kalmadı."


      Katili tahmin etmiştim ama kitabın sonlarına doğru "Acaba?" demediğimi de söyleyemem. Ustalıkla işlenmiş, sonuna kadar gizemini koruyan cinayetler..  Bu kitaba bayılacaksınız. 

     Bu kitabın bir çok çevirisi mevcutmuş ve benim elimdeki Can Yayınları'nın eski basımının çevirisi pek de başarılı değilmiş. Buna ne yazık ki tekerleme de dahil. Bu yüzden tekrar okumayı planlıyorum yeni bir yayınevinden ( önerilerinizi bekliyorum).

O değil de kim bu Mr. Owen ? Kitaplı ve Keyifli Günler..

9 yorum:

  1. Kitabı yıllar önce okudum diye hatırlıyorum ama aklımda hiç bir şey kalmamış. Bu yorumdan sonra bir kez daha okumak farz oldu :D Can yayınları baskısını da görmemiştim. Eski basımlar ve Altın kitapların basımı çok iyi bence (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beğendim senin de seveceğine eminim. Zaten eline alınca bir solukta okuyorsun. Tansiyonu alçalmayan bir kitap.
      Altın kitapların basımına bakayım o zaman ben, baya kötü bir çeviriyle karşılaşmışım. Okurken hissedilmiyor ama çıkarmalar olduğunu söylüyorlar:(

      Sil
  2. ilk okuduğum ve en sevdiğim kitaplarından biridir agathacığımın.. doğu expresinde cinayet ve nil'de ölümü de tavsiye ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Agatha'nın bütün kitaplarını almak istiyorum aslında. Yayınevi önerin var mı? Çevirisinde problem yaşamak istemiyorum yine:(

      Sil
    2. ben çok eski basımlarını altın yayınlarından okumuştum sonra da orijinalinden okudum hepsini bir kere daha o nedenle yeni yayınların hangisi iyi bilemiyorum. sahaflardan bulmuştum bütün o eski basımları çok iyi olmuştu..

      Sil
    3. Orjinalini okumak daha iyi fikir aslında. Diğer kitaplarını orjinallerinden bakayım ben de.

      Sil
    4. agathanın dili hem çok sade hem de nettir.. bütün kitaplar remzi kitapevinde var sahaflardan da bulunu arslında istanbuldaysan akmar pasajına da bakabilirsin..

      Sil
  3. Bu basımını hiç görmemiştim ama hikayeyi okuyalı kaç sene geçti, hatta iki kere okudum, çok iyi hatırlarım. Yazarın en sevdiğim romanı buydu kesinlikle, müthiş bir dedektif romanı örneği.

    Bu arada Altın Kitaplar'da sorunlu bir çeviriye rastlamadım henüz, basımı felan da gayet iyi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Agatha'yla tanışmak için doğru kitabı seçmişim:) Altın Yayınları'na en kısa zamanda bakacağım. Teşekkür ederim :)

      Sil