Kategoriler

13 Şubat 2013 Çarşamba

Ayşe Kulin~ Foto Sabah Resimleri

Foto Sabah Resimleri


      Ayşe Kulin' in Foto Sabah Resimleri' ni bitirdim bugün.  10 öyküden oluşan okunulası bir kitap. Öykülerin baş rollerinde genellikle kadınlar var. Yaşlı kadınlar, terk edilen kadınlar, evlat mücadelesi verenler, yalnızlıkla sınanan kadınlar, tecavüz edilenler, unutanlar, unutulanlar, hayallerdeki kadınlar, bir umudun peşinde sürüklenen kadınlar...

      Biraz enteresan sorunlara değiniyor Ayşe Kulin. Gene üslubunu konuşturmuş. Yormadan düşündürüyor öyküleriyle. Bir de tabi sözcüklerin altına saklanmış yakın tarihimize ve günümüze güzel göndermeler mevcut.

     Bu öykülerden ilkinden bahsetmek istiyorum sadece. Kitaba da ismini veren Foto Sabah Resimleri. Bu hikaye beni çok etkiledi. Anneanne figürünü anlattığı için olsa gerek. Ve düşünmeye itti. Hikayede öyle cümleler vardı ki, resmen canımı acıttılar okurken. Bu öyküden bir kaç alıntı:

"O ömrü boyunca, çocuklarının dertlerine ortak olmuş, nazlarını çekmiş,varını yoğunu onların avucuna vermişti. Onlarsa, nicedir annelerini sadece nefes alıp veren, yemek yiyen ve uyuyan bir makine zannediyorlardı... Öylesine yüklüydüler ki yaşam derdiyle, onu dinlemeye ne zamanları ne de güçleri vardı."

"Kapanır bir devrin kadınlarına görkemli bölüm, 

  Yaz bahçelerinde hoyrat bir rüzgardır ölüm."

" Vaktimizden ve kendimizden başka her şeyi vermeye hazırdık da, bir anlık zaman, bir yudum ilgi nedense çok zor kopuyordu dağarcığımızdan."

11 yorum:

  1. Harikaymış cnm ya özellikle ikinci ve üçüncüalıntı.ayrıca kadınlar ile ilgili olan herşeyi okumayı seviyorum kesinlikle edineceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok duygulandırdı bu hikaye beni. Okurken hazırlıklı ol canım

      Sil
  2. Bayılırım böyle kitaplara

    YanıtlaSil
  3. alıntılardan anlaşıldığı kadar güzel bir kitap.tavsiye için teşekkürler.ben de okumadıysanız size murathan mungan'dan kadından kentleri tavsiye ederim.sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim okumamıştım listeme ekliyorum hemen :)

      Sil
  4. Ben de okumuştum bu kitabı, biraz hüzünlüydü ama güzel bir kitaptı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı hikayeleri gerçekten üzüyor.

      Sil
  5. Ayşe kulin kitaplarını okurken,ne zaman başlayıp bitirdiğimi anlayamıyorum bile!
    O kadar akıcı,o kadar içinde hissediyor insan kendini.
    Bu kitabını duymamıştım bile,ama en kısa zamanda edinip okumak için can atıyorum:)
    Paylaşım için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ben de Ayşe Kulin kitaplarını ne yazık ki yeni okumaya başladım. Dili gerçekten de çok güzel, çok akıcı. Değindiği konular da apayrı olunca.
      Keyifli okumalar dilerim.

      Sil
  6. Alıntılar çok güzel. Listeme ekliyorum hemen. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil